Trump bryter mot amerikansk lag med tullarna, lär fortsätta göra det då HD/SC kommer att godkänna
Har man inte levt under en sten lär man redan ha läst om det, men länkar bara för att: https://yle.fi/a/7-10078762
If it quacks like a duck...
Och den artikeln var ju ifrån Maj, så man har haft god tid på sig att läsa! 😉
Även om han skulle få smäll på fingrarna så finns det ju ett antal andra vägar att gå för att tulla till det på olika sätt. Vilket de väl i princip är tvungna att göra, annars så kommer väl budgeten att se ut som en schweizerost.
Haha se där, för snabb googling. Syftade på utfallet i fredags kväll. Jag blev överlycklig när jag såg att YLE hade en artikel så jag slapp länka SVT eller paywalls... visade sig var en illusion. Här iaf en basvariant med några enstaka meningar (troligen är typ alla andra artiklar i ämnet bättre, men vill korrigera mitt misstag ovan): https://www.svt.se/nyheter/utrikes/domstol-i-usa-manga-av-trumps-tullar-olagliga
Och lol @ antal listade edits...
En samtidigt pågående historia är ju Trump tar över Fed senast 2026. Tror inte han släpper taget om tullarna, hela hans grej nu är att vara "starke mannen" som Erdogan och på sikt möjligen med Putin som inspiration. Då ser'e fånigt ut om han skulle ge efter till en domstol under HD. Nästan så man skulle vilja satsa pengar på det utfallet om man får minst 1,05 ggr pengarna tills oktober.
Stör mig för övrigt på att edit och quote har väldigt lika knappar för den halvblinde, blandar ihop dem konstant.
- 6 Forum
- 697 Ämnen
- 3,024 Inlägg
- 0 Online
- 225 Medlemmar
