SEB Asset Selection
Valde bort BL bond dollar i PPM.
Tog litet längre tid att få
SEB Asset Selection
samt mycket sena kursuppdateringar.
Men nu får den ligga kvar trots det.
Den kastade precis modren min ut ur sitt fondsparande. Nu roddar hon iof runt vart 10.20:e år, men över tid har ju den fonden varit riktigt usel, samtidigt väldigt dyr.
Hej Knodden!
Nu är det ju detta inte den typ av fond, som jag skulle ligga i under år av börsuppgång förstås. Då finns det betydligt bättre val av PPM- fonder.
Seb Asset Selection är en hedgefond, med en egen placeringsstrategi.Visserligen har fonden en resultatbaserad avgift. Hur det påverkar PPM placeringen ska jag låta vara osagt, då jag ej kollat upp detta specifikt.
En avgift på 0,23% får jag nog ändå se som ganska överkomligt.
Låg i denna fond under en tidigare börskrasch och killarna som då skötte den, gjorde detta helt eminent.
Jag behåller denna fond tills oron är över.
Dyrare fonder är en fördel att välja i PPM! 😊
Blir glad att du inte helt övergivit hos Waspen.
Tack Shogun!
Försöker varje dag, att finna styrka och meningsfullhet. Saknaden efter en livskamrat kommer att sitta i länge, men livet måste gå vidare.
Tack @Asith
Är medveten om, att Bornemanns förvaltningsteam lyckades över förväntan bra vid finanskrisen. Det är inte alls hugget I sten att nuvarande team kan leva upp till det.
Jag håller ögonen på den varje vecka och jämför med mer traditionella placeringar.
Tack för din omtanke Aasith! 🥰
- 6 Forum
- 697 Ämnen
- 3,024 Inlägg
- 3 Online
- 225 Medlemmar
