Bahnhof - Q1
Omsättning: 582,5 Mkr + 9 % (jämfört 2025)
Vinst: 79 Mkr + 11 % (jämfört 2025)
Offensiv på företagsmarknaden! + 11 % (jämfört 2025)
Bergfast säkerhet i Norden!
- Oberoende AI & molntjänster
- Datacenter med militär standard
- Blixtsnabba nättjänster med låg latens
Första kvartalet 2026 i sammanfattning
Omsättning: 582,5 Mkr (536,4 Mkr)
Resultat före avskrivningar (EBITDA): 94,4 Mkr (85,2 Mkr)
Rörelseresultat (EBIT) 78,5 Mkr (70,5 Mkr)
Resultat efter skatt: 62,2 Mkr (57,7 Mkr)
Resultatet efter skatt per aktie: 0,58 SEK (0,54 SEK)
Nettomarginal: 13,7% (13,6%)
https://efn.se/play/datacenter-och-cybersakerhet-nyckeln-till-ett-sakert-europa
https://www.di.se/ditv/vd-intervjuer/vinst-och-omsattning-vaxer-for-bahnhof/
Växer väl på helt okej. Ingen raketfart men ändå helt godkänt. Gillar verkligen företagssidan och hoppas att man kan bli ett bra alternativ mot t ex AWS. Gillar även deras satsning i Göteborg, Datacenter i gigantisk bunker.
Blir antagligen en liten utflykt där i sommar och se om man kan se något från utsidan. Åker förbi SKF med spårvagnen emellanåt.
Jag uppskattar att de håller tillväxten lite lagom framför stora hack. Tror det uppskattas. I bästa av världar skulle Bahnhof vara ungefär som Costco att de egentligen skulle kunna rulla ur mycker fortare men håller tillbaka lite...
- 6 Forum
- 697 Ämnen
- 3,024 Inlägg
- 0 Online
- 225 Medlemmar
