Notifications
Clear all

Bahnhof - Q1

(@shogun_trader)
Inlägg: 581
Noble Member
Trådskapare
 

https://mfn.se/cis/a/bahnhof/bahnhofs-delarsrapport-q1-2026-7dba8868


 
Postad : 8 maj 2026 17:33
(@shogun_trader)
Inlägg: 581
Noble Member
Trådskapare
 

Omsättning: 582,5 Mkr + 9 % (jämfört 2025)

Vinst: 79 Mkr + 11 % (jämfört 2025)

Offensiv på företagsmarknaden! + 11 % (jämfört 2025)

 

Bergfast säkerhet i Norden! 

  • Oberoende AI & molntjänster
  • Datacenter med militär standard
  • Blixtsnabba nättjänster med låg latens

Första kvartalet 2026 i sammanfattning

Omsättning: 582,5 Mkr (536,4 Mkr)

Resultat före avskrivningar (EBITDA): 94,4 Mkr (85,2 Mkr)

Rörelseresultat (EBIT) 78,5 Mkr (70,5 Mkr)

Resultat efter skatt: 62,2 Mkr (57,7 Mkr)

Resultatet efter skatt per aktie: 0,58 SEK (0,54 SEK)

Nettomarginal: 13,7% (13,6%)


 
Postad : 8 maj 2026 17:33
(@shogun_trader)
Inlägg: 581
Noble Member
(@shogun_trader)
Inlägg: 581
Noble Member
Trådskapare
 

Växer väl på helt okej. Ingen raketfart men ändå helt godkänt. Gillar verkligen företagssidan och hoppas att man kan bli ett bra alternativ mot t ex AWS. Gillar även deras satsning i Göteborg, Datacenter i gigantisk bunker. 

Blir antagligen en liten utflykt där i sommar och se om man kan se något från utsidan. Åker förbi SKF med spårvagnen emellanåt.


 
Postad : 8 maj 2026 17:38
whimsical reagerade
(@whimsical)
Inlägg: 359
Honorable Member
 

Jag uppskattar att de håller tillväxten lite lagom framför stora hack. Tror det uppskattas. I bästa av världar skulle Bahnhof vara ungefär som Costco att de egentligen skulle kunna rulla ur mycker fortare men håller tillbaka lite...


 
Postad : 9 maj 2026 09:52
Rulla till toppen